Informace spotřebitelům

Prodávající podnikatel, Štěpánka Pitáková jako fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku,sídlem 345 45 Blížejov 201, e-mail: step.pit@seznam.cz, telefonní číslo: +420 721 803 131,

který spotřebitelům prodává výrobky nebo poskytuje služby,

podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a podle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, předem sděluje následující skutečnosti spotřebitelům:


I. Zboží nebo služby

1. Podstata určení výrobku nebo poskytnutí služby je duchovní, popř. jemnohmotné povahy a vychází z obrazu světa založeného na existenci na lidské vůli nezávislého přirozeného působení živoucí síly (energie v obecném smyslu), jejího zdroje a možného usměrňování jejího toku podle potřeb spotřebitele, jak vyžaduje jeho zdravotní stav k jeho prospěchu, a to prostřednictvím zvláštní osobní schopnosti (léčivosti) podnikatele i za pomoci spotřebitelovy osobní schopnosti přiměřeného uvolnění se (osobnostního naladění) k příjmu toku léčebné síly.

2. Spotřebitel přijímající službu spočívající v péči o zdraví musí být ve stavu střízlivém a nesmí být pod vlivem omamných nebo psychotropních látek.

3. Účel služby sleduje zlepšení nebo zachování duchovního, duševního nebo tělesného zdraví či dobré pohody včetně rekondice nebo regenerace, jakož i zlepšení prožívání nemoci či nepohody anebo vzbuzení vlastních sebeuzdravujících sil spotřebitelova organismu. Nedotčena zůstává spotřebitelova možnost čerpání zdravotních služeb včetně medikace, sociálních služeb, jiných léčitelských služeb nebo duchovní péče podle jeho volby. Spotřebitel je povinen předem zpravit podnikatele o čerpání jiných služeb za účelem vyloučení hrozby kolidujících působení více činitelů.

4. Plnění smluvního závazku je odvážné povahy s nadějí na budoucí přínos u spotřebitele, který je vázán na okolnosti vědecky nejistě existující. Podnikatel postupuje po léčitelsku, přičemž není povinen postupovat podle pravidel vědy. Spotřebitel je povinen poskytnout podnikateli součinnost dbáním jeho pokynů včetně léčebného, zejména vodně pitného a klidového, režimu.

5. Vlastnosti výrobku nebo služby, jakož i zvláštní osobní schopnosti, jsou opřeny o víru v pravdu nebo o přesvědčení o pravdě, jakož i o získanou osobní zkušenost (poznatek) z dlouhodobého používání (tradice) nebo o dobrou zavedenost na trhu. A to vše světonázorově svobodně i bez ohledu na v současnosti dostupný světový stav poznání duchovna nebo vědeckého poznání povahy hmoty a jeho úplnost.

6. Označení prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb a popis jejich hlavních vlastností, jakož i informace o způsobu použití a údržby výrobku a informace o cenách výrobků a služeb, jsou obsaženy na internetové adrese podnikatele:

https://stepanka-pitakova.webnode.cz/ nebo https://www.facebook.com/stepanka.p

7. Podnikatelem prodávané výrobky slouží, kromě ozdobného či jiného určení, snaze o zachování nebo zlepšení pocitu zdraví nebo dobré pohody, jakož i pocitu spokojené životní, včetně partnerské, atmosféry.

8. Z nesprávného spotřebitelského použití nebo údržby výrobku vyplývá nebezpečí ztráty jeho vlastností. Správné použití nebo údržba výrobku jsou popsány pro příslušný výrobek nebo druh výrobku na shora uvedené internetové adrese.

9. Podnikatelem poskytované služby spočívající v péči o zdraví sledují snahu o zachování nebo zlepšení duchovního, duševního nebo tělesného zdraví (kondice) včetně dobrého emočního rozpoložení či stavu dobré pohody, jakož i zlepšení prožívání nemoci nebo nepohody a vzbuzení vlastních sebeuzdravujících sil spotřebitelova organismu.

10. Podnikatel odpovídá s péčí řádného odborníka za správnost použitého postupu i podle pravidel svého oboru ve snaze o dosažení výsledku (neodpovídá za výsledek). Pro případ, že by podnikatel vyvolal u spotřebitele představu, že péčí o zdraví dosáhne určitého výsledku, ač podnikatel ví nebo musí vědět, že výsledku nemusí být dosaženo, podnikatel tímto vysvětluje spotřebiteli, že výsledku nemusí být dosaženo.

11. Služba péče o zdraví je poskytována bezpečně, bez nebezpečí života spotřebitele nebo závažného nebezpečí jeho zdraví či osob dotčených (zúčastněných), jakož i bez vyvolání jakýchkoli vážných následků.

12. Možné, nikoli závažné, riziko souvisící s poskytovanými službami je popsáno zde: tzn. nebezpečí přechodné a mírné újmy na zdraví nebo pohodě jako je například slabost, únava, ospalost, bolest hlavy, motání hlavy či jiná porucha rovnováhy, pocit kocoviny, nevolnost, svědění, zvýšená potivost, průjem, časté močení anebo emoční bolest i se svými projevy včetně hádavosti apod. Následkem může být naopak přechodná radost, blaženost nebo podobný pociťovaný stav i se svými projevy, popř. kombinace obojích druhů následků, a to dle individuality spotřebitele včetně absence možných následků. Spotřebitel se podrobuje těmto službám ve svém výlučném a osobním zájmu a na vlastní nebezpečí; tzn. i při vědomí vystavení se možnému nebezpečí sebeohrožení zdraví nebo pohody popsaným, vzhledem k povaze služby však přípustným, rizikem.

13. Doporučená vodně pitná a klidová režimová opatření následující pro provedení služby jsou popsána zde: tzn. zvýšený vodně pitný režim po dobu 4 týdnů následujících po skončení služby, klidový režim po dobu 24 hodin následujících po skončení služby, který spočívá zejména ve vyvarování se řízení vozidel nebo obsluhy strojů či podobných činností vyžadujících zvýšenou pozornost.

14. Pro případ, že u spotřebitele nastane újma vyplývající z výše uvedeného nebezpečí, je spotřebitel povinen oznámit tuto skutečnost podnikateli bezodkladně poté, co nastala, a to i bez vyzvání nebo dotazu podnikatele. Oznámení lze učinit prostředky komunikace na dálku, popř. jinak.

15. Poskytovatel služby neodpovídá za újmu způsobenou spotřebiteli náhodou, ledaže by dal k náhodě ze své viny podnět, zejména porušením příkazu nebo poškozením zařízení, které má nahodilé újmě zabránit, (§ 2904 občanského zákoníku).

16. Spotřebitel může svůj souhlas s podrobením se zákroku zasahujícím do jeho přirozeného práva na duševní a tělesnou integritu spjatého s jeho osobností kdykoli odvolat bez udání důvodu oznámením odvolání podnikateli. Odvolání souhlasu lze učinit jakýmkoli způsobem. V takovém případě spotřebitel odstoupil od smlouvy, popř. od části smlouvy, které se souhlas týká.


II. Reklamace a záruka

1. Při prodeji zboží v obchodě prodávající podnikatel odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady (odpovědnost za jakost při převzetí). Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

2. Spotřebitel jako kupující může uplatnit práva z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží prodaného v obchodě v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí (reklamační lhůta).

3. Uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě má účinky záruční doby. Svá práva ze záruky spotřebitel jako kupující uplatní obdobným způsobem a za obdobných podmínek jako práva vyplývající z vadného plnění.

4. Spotřebitel může uplatnit své právo z podnikatelova vadného plnění (reklamaci) v plném rozsahu plnění nebo jeho části s uvedením, v čem vada spočívá (popis vady) a zda se týká celého rozsahu plnění nebo jeho části a jaké.

5. Spotřebitel uplatní právo z vadného plnění oznámením reklamace podnikateli prostředkem komunikace na dálku, popř. jiným způsobem. Reklamaci lze uplatnit na adrese elektronické pošty nebo telefonním čísle podnikatele, popř. na adrese jeho sídla.

6. Jedná-li se o reklamaci výrobku, zašle spotřebitel výrobek na adresu sídla podnikatele nebo jej tam předá současně s uplatněním svého práva nebo bez zbytečného odkladu po něm. Spotřebitelovy náklady s tím spojené tvoří příslušenství jeho práva (pohledávky) z vadného plnění.

7. Jedná-li se o vadné plnění, které je podstatným porušením smlouvy, musí kupující spotřebitel oznámit podnikateli jak tuto vadu věci, tak i právo z vadného plnění, které si spotřebitel zvolil, tj. právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, právo na odstranění vady opravou věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od smlouvy. Zvolené právo spotřebitel oznámí podnikateli při oznámení vady věci nebo bez zbytečného odkladu po něm.

8. V případě, že vadné plnění představuje nepodstatné porušení smlouvy, má kupující spotřebitel právo na odstranění vady věci anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

9. Nemá-li věc vlastnosti, jaké má mít při převzetí (jakost při převzetí), může kupující spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající podnikatel nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

10. Spotřebitel má právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění svého práva (pohledávky) z vadného plnění. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud zcizitel věci namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.


III. Smlouvy uzavírané distančním způsobem pomocí komunikačních prostředků na dálku a odstoupení od nich

1. Spotřebitel je povinen zaplatit cenu služby nebo výrobku předem na účet podnikatele. Podobně to platí o záloze nebo podobné platbě, je-li vyžadována.

2. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena distančním způsobem pomocí komunikačního prostředku na dálku, bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy a jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty.

3. Spotřebitel uplatní své právo odstoupit od smlouvy oznámením odstoupení podnikateli prostředkem komunikace na dálku, popř. jiným způsobem.

4. Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu došlo oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které obdržel, včetně nákladů na dodání zboží (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku spotřebitelem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený podnikatelem). Pro vrácení plateb podnikatel použije stejný platební prostředek, který použil spotřebitel pro provedení počáteční transakce, pokud spotřebitel výslovně neurčil jinak. V žádném případě tím spotřebiteli nevzniknou další náklady.

5. Podnikatel vrátí platby až po obdržení vráceného zboží nebo prokáže-li spotřebitel, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve. Spotřebitel je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, zaslat zboží zpět nebo je předat podnikateli na adrese sídla. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Spotřebitel ponese přímé náklady spojené s vrácením zboží.

6. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty vráceného zboží pouze v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

7. V případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží.

8. Spotřebitel je povinen uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo.

9. Vyplněný formulář, který může spotřebitel použít k odstoupení od smlouvy, je obsažen zde v příloze.


IV. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

1. Věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, které by se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, je:

Česká obchodní inspekce

oddělení mimosoudních řešení spotřebitelských sporů

Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2

e-mail: adr@coi.cz

Internetová adresa: www.coi.cz/informace-o-adr


V. Evropská platforma pro řešení sporů on-line

1. Spotřebitel má možnost využít při řešení spotřebitelských sporů on-line evropskou platformu pro řešení sporů on-line.

2. Odkaz na evropskou platformu pro řešení sporů on-line:

ec.europa.eu/consumers/odr


VI. Stížnost orgánu státního dozoru

1. Spotřebitel se může obrátit se stížností na orgán státního dozoru, jímž je Česká obchodní inspekce nebo obecní živnostenský úřad v oblasti obchodu a služeb, příslušný podle umístění provozovny. Nelze-li určit místní příslušnost podle umístění provozovny, provádějí dozor obecní živnostenské úřady podle místa realizované činnosti.


Příloha: Formulář odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem


Oznámení odstoupení od smlouvy

Adresát: Štěpánka Pitáková, 345 45 Blížejov 201, e-mail: step.pit@seznam.cz

Oznamuji / oznamujeme, že tímto odstupuji / odstupujeme od smlouvy o:

a) nákupu tohoto zboží: ______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

b) poskytnutí těchto služeb: ______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

Datum objednání / datum obdržení: _______________________________________________

Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů: ________________________________________

Adresa spotřebitele/spotřebitelů: ________________________________________________

Podpis/podpisy spotřebitelů při zaslání formuláře v listinné podobě:

___________________________________________________

Datum: ____________________

© 2018 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky